GAAAH HALSBÖLD??!

Amagad. Vilken dålig start på dagen ja hade idag..
Eller den starta helt okej på ett sätt.. vakna 8 för att föda ungarna (I'm a feeder).
Sen hämta Micke dem vid elva och ja hann med en liten solning på balkongen också. MM bruno.
Så ja bestämde mig för att gå till jobbet.. soligt ju men satans slaskigt.

hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata hata slask.

Trodde ja klara mig från att bli blöt men icke! Kommer till jobbet blöt om fossingarna mina + att Linda hunnit köpa de sista 37-paret av de fina stövlarna som vi hitta på dinsko för 220 stålar. Måste ha.
Sen så håller antingen mina visdomständer att växa för de gör ont i käken o så. MEN då är jag ju lite knepig i halsen och alltid när jag fått halsböld (två ggr) så har ja fått ont i käken också.
Kan inte öppna munnen, kan inte svälja eftersom fetbölden är i vägen, ont ont ont.

Sist fick jag den precis innan jag skulle åka till Turkiet, lyckat. Fick dunderpiller och tog ett på flygplatsen då det plötsligt smakar SKIT i mun. Ja tänkte "Vad i helv... om pillerna smakar så illa vill ja INTE äta dem!" men då kände jag efter och så hade lilla varbölden spruckit och jag hade svalt allt. yummie.
Hoppas ni inte åt nåt just nu. Eller hoppas, för då fattar ni hur äckligt de var.

Symtom

Om du får en halsböld gör det allt ondare på den ena sidan av halsen, som också svullnar upp. Du får svårt att gapa, svälja, tugga och du får en grötig röst. En halsböld syns i munnen genom att halsmandeln på ena sidan buktar in mot svalget.

Behandling
En halsböld behandlas genom att bölden punkteras eller skärs upp under bedövning så att varet kan rinna ut. Detta görs av öronläkare eller av allmänläkare med erfarenhet av sådana ingrepp. Ibland kan ingreppet behöva upprepas. Oftast får du efteråt antibiotika mot infektionen.

Jag har dock aldrig fått punktera min böld! Bara äta pencillin!
Jaja, ja krossar mina fingrar och hoppas att de inte är böldi.

Så.. blöt, sjuk, mensig, uppsvullen, irriterad och oerhört frustrerad över mitt liv allmänt jobbade jag igenom en dag på jobbet. Det gick helt okej ändå.
Syster Linda, räddaren i nöden kom o skjutsa hem mig och Marika. poezz

Hem snabbt - linda - film med justin - skitmelodifestivalen alla vill se som suger - scrubs - greys - äta kinamat - chokladbollar - godis - vindruvor - morötter - gurka - dipp - chips och nu är jag less över att ja åt allt det där. Kan inte träna järnet heller ifall ja blir stensjuk. AAAAAAH.
Jag äter hela tiden.
Sånt kunde man göra förr i tiden, inte nu!! What ya thinking?!

svält

hejdå

image83


Kommentarer
Postat av: piggastpåkorteT

mysigt vare iaf :D jag vill också ha gummistövlar!! fast ja har ju mina gula ikea

2007-03-12 @ 10:41:37
Postat av: Anonym

ge mig dina så får du mina ;) eller ska vi lägga upp dom på the dump? (det va toknice väder här idag)

2007-03-13 @ 19:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback