men hallå!

I am alive, I really am!

Nämen titta, en inlägg gjort i det förvirrande tillstånd jag var i lördags. Måste ha menat något djupt med det!

Ni kan ju förbereda er på ett långt inlägg.

Vad hände helgen 3-5 augusti?
Jobb och hets iväg för att hämta mina två äldre (som man oftast inte tror..) systrar på fredagen. Vi tog en svängiläng på mAx, svulla och sen bar det iväg till foppa-landet! Såklart, Övik.
När vi kom fram, barrakera vi genast bilen igen och for iväg på en liten roadtrip i stan.
En del kort knäpptes även.
   
The crew in da car


Självklart plurra man halvt i och då tycker man ju att resterande inte bör följa ens väg men en viss syster (inga namn nämnda men hon är 27 år, har blondt hår och är kortare än mig) tyckte tydligen det så hon gjorde en copy.

image532
Den döda sälen in the playground. Och då undrar man ju, varför har man en säl av sten (eller vad de är) täckt med vad det ser ut som blod i en lekpark där små barn leker? SJUKA SÄLDÖDANDE MÄNNISKOR!

image533
Grävarns comeback!

image536
Anna övningskör.

 
Varvsberget

image539
Systrarna het klättrade uppför backhoppningstornet.

image540
Det var en bit att klättra också.

image541
Still hot! Du kan inte säga the opposite.

     
Sen bestämde man ju sig för den brillianta idén att åka ner den sista biten på ens skor. Det gick bra faktiskt, nära döden dock när ännu en gång, en viss syster (samma egenskaper) kommer bakifrån med fart och nästan puttar ner mig. Men vi klarade oss, vi lever som sagt.

Och det är här Marika, inser.. att jag har hennes mysbyxor på mig, och att dom blev lite blöta.. men jag kan försäkra henne om att inget gick sönder och dom är tvättade.

image546
Kvällen avslutades med en fin solnedgång i gullvik.

Där vi ÄVEN SÅG TVÅ ÄLGAR!!!!!!!!! Jag höll på att skita på mig. Helt plötsligt skriker Anna från baksätet (två älgar, ääääälgar!!) och så kollar man bakåt och så ser man en fet älg och hennes unge springa efter oss med ett mål att döda!!!!! Vad händer då?
Jo, vi får motorstopp och där står vi med två djur gjorda av djävulen själv springandes emot oss...
And the story continues....

Okej okej okej, överdrev väl liiiite där. Dem sprang in mot skogen och det var snarare vi som letade efter dem och vi såg dem aldrig mer.
Jag har en viss skräck för älgar. Jag tror de tama älgarna på älgfarmen bara låtsas vara tama och istället planerar en förödande plan att ta över världen!

Nog om det.

Orsaken till varför vi åkte till staden där ALLA använder foppatofflor var pga den underbart roliga kusinträffen vi hade på lördagen.

 
En skygg syster som aldrig vill vara med på kort!


Men efter lite övertalande så..

¤¤¤¤¤¤¤¤


image560
Dagen började med lite dans med mor. (notera Ginakläderna..)

   
10 år yngre, dock inte 10 kilo lättare, klättrade vi in på Lennarts altan eftersom vi inte orkade gå och hämta nyckeln. Men vi fick ju vårat byte!


Nu är det såhär. Jag har väääärldens bästa mamma. Och världens bästa familj.
   

image576
Dem säger att jag är lik mamma?

image577
Vi hann med lite bad..

image578
En sväng ner till stan, samt med lite aerobicsmoves..

image579
Och vi avslutade med lite sång.

Nu ska jag packa för imorrn bär det iväg till estocolmo! wiiihoo!

see ya

Kommentarer
Postat av: marlin

gryyymt inlägg! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback